Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Velika Britanija: Ruski ambasador da objasni incident sa ruskim avionima u blizini britanskog vazdušnog prostora

Komentari (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 30 januar 2015 10:06
teletabis
Ovi Englezi se baš prave Englezi. Pazite ovo: "da su jučerašnji manevri deo pojačanog prisustva ruskih letelica van područja njihovih operacija".

Kakve bre dodatne informacije, lepo pročitajte Novu vojnu doktrinu donešenu pre nesec dana i kazaće sa samo šta se dešava. Zapravo i Rusija ima svuda svoja interesna područja u cilju povećanja nivoa sopstvene odbrane.
Preporuke:
41
0
2 petak, 30 januar 2015 10:40
doktor
Sve dok su ruski (ili bilo čiji) avioni u MEĐUNARODNOM vazdušnom prostoru, nema iko ikome bilo šta da objašnjava. Bilo bi zanimljivo čuti razgovor engleskog i ruskog diplomatskog predstavnika (o čemu možemo, naravno, samo da sanjamo)...jedino što je povređeno je britanska (tačnije rečeno - engleska) sujeta, jer oni Lamanš ne smatraju međunarodnim već svojim, te ga tako i zovu (English Channel)
Preporuke:
30
0
3 petak, 30 januar 2015 10:52
kaca
Podmukli Birtoni,proglasavaju medjunarodni vazdušni prostor za "svoj".Poruka iz Moskve je veoma brzo usledila,naviknite se letimo i letećemo medjunarodnim koridorima uključujući i La Manš , podižite dreku koliku hoćete,mi letimo i naravno nadgledamo šta radite.
Preporuke:
31
0
4 petak, 30 januar 2015 11:33
Anka Krajina
nisu ušli u suvereni vazdušni prostor, bili su na interesnom području

Ruski ambsador bi na ovu provokaciju morao odgovoriti pitanjem:
- Šta su tražili RAF-ovci u ruskom interesnom vazdušnom području?
Preporuke:
24
0
5 petak, 30 januar 2015 11:41
Dragan
interesnom području UK


aaaaaahahahaha "u interesnom području UK". Kakve to pravne posledice ima? Nikakve! kakvo je pravo rusija prekršila - nikakvo! To što bi lukavi britonsi HTELI da hirovito proglašavaju svoja "interesna područja" je njihovo ludilo, a ja se ne bih bakćao s nečijim ludilom.
Preporuke:
25
0
6 petak, 30 januar 2015 12:02
Žalosna sova
Kako se onda NATO baza Bondstil ukopala u međunarodnu zonu UN po R 1244 dok pregovori Srba i arnauta još nisu ni počeli ? More, spremaju im Rusi ono što je pokojni Adolf spremao da isporuči na London sa raketama Fau V sa Peneminde. Samo korak ga je delio od proizvodnje atomske bombe.Rekao je deda Miloje da će od Nemačke ostati samo rupa, a Britansko Ostrvo nije ni video ispod Atlantika.
Preporuke:
19
0
7 petak, 30 januar 2015 12:29
Sutjeska i Neretva
Ti druže ŽALOSNA SOVA a što se tebi taj ITLER dopada pa kažeš da je naprevijo kojijem slučajem atomsku bombu misliš da bi je bacijo na ENGLEZE on bi nju nanaske moj brate šta ti melješ
Preporuke:
9
4
8 petak, 30 januar 2015 12:49
neznalica
Šta je to "interesno područje"
Preporuke:
16
0
9 petak, 30 januar 2015 13:48
brzi
Ne radi se ovde o prisutnosti rusa u međunarodnom vazdušnom prostoru nego se radi o tome da te ruske letelice u tom međunarodnom vazdušnom prostoru lete na rutama kde se odvija i civilni vazdušni saobračaj i što je najopasnije rusi lete bez uklopljenih transpondera što znači da za kontrole letenja nisu prepoznativi ( viđeni su na radarima kao letelice nepoznatog izvora što se tiče tipa i vlastništva aviona) što znači direktnu opasnost za civilni avi saobračaj koji se navodi preko kontrala letova. Po svim međunarodnim protokolima kada se u vazduhu pojavi letelica nepoznatog izvora aktivira se vazdušno izviđanje ( air policing) da se ta letelica identifikuje. U tome jeste problem. Neka rusi lete u međunarodnom vazdušnom prostoru ali izvan koridora civilnih letova i nebi bilo nikakve frke oko tih letova.
Preporuke:
1
15
10 petak, 30 januar 2015 14:02
brzi
@doktor

La Manche na najužem delu ( između Dovera i La Caleia nije međunarodno more nego more koje pripada Engleskoj i Francuskoj jer je razdalja između dva kopna manja od 24 nautičkih milja ( 12 nautičkih milja od svakog kopna se smatra kao more u vlastništvu te zemlje) i svako ko ide tim morskim ili vazdušnim putem treba dozvolu ili barem najavu Engleskoj ili Francuskoj za prelazak te teritorije.
Preporuke:
2
8
11 petak, 30 januar 2015 14:08
Anka Krajina
@ brzi
Ne vidoh iz objavljene vesti da su Britanci baš mnogo zabrinuti zbog ugrožavanja "koridora civilnih letova" jer da jesu, valjda bi to i naglasili.
Više ih zabrinjava "interesni prostor".
Preporuke:
11
2
12 petak, 30 januar 2015 14:29
Anka Krajina
@ brzi

Kad je Britanija promenila širinu teritorijalnih voda? Dosad je imala 2-3 nautičke milje.

Ne postoji međunarodni dogovor o širini teritorijalnih voda.
Jugoslavija je imala odredbu o 12 nautičkih milja za razliku od Kube i još nekih latinsko-američkih država koje su imale daleko veće teritorijalne vode.
Ukoliko je došlo do promene, premda nisam čula, ne bi štetilo da navedete godinu i dokument.
Preporuke:
8
1
13 petak, 30 januar 2015 14:35
brzi
@Anka Krajina

Idite na flight radar i sami se uverite kako izgleda vazdušni saobračaj iznad La Mancha i sami čete doči do saznanja da je letenje bez navođenja kontrole letenja i bez transpondera u tom prostoru isto ko igranje ruskog ruleta.
Preporuke:
1
10
14 petak, 30 januar 2015 14:50
brzi
@Anka Krajina

12 nautičkih milja od kopna je dogovoren međunarodni standard za vlastničko more države koja drži kopno kada je more šire i otvara se u međunarodno more, ako je more manje ( ispod 24 nautičke milje; 12 milja od svakog kopna; granica između država vuče se po središnoj crti tog mora. To je i slučaj u najužem delu La Mancha. Postoje nekoliko izjema koje se nanašaju na morske prolaze koji nemaju alternativnih prolaza ( važi za zaatvorena mora koja imaju samo jedan ulaz/izlaz ( Dardanele; Crno more, malajski prolaz,....) ali i u ovom slučaju se treba najaviti onome ko upravlja tim prolazima.
Preporuke:
1
5
15 petak, 30 januar 2015 15:05
Anka Krajina
@ brzi

Nisam upoznata s režimom kontrole leta - hvala za preporuku izvora.
Međutim, sadržaj Tanjugove vesti ima sasvim drugu konotaciju.
Naglasak je na geostrateškim tačkama i interesnim sferama a ne na sigurnosti civilnog prometa, koji se u vesti ni ne spominje.
Izvesno je da su obostrane provokacije sve češće i svako jednostrano informisanje unosi još veću konfuziju.
Preporuke:
6
0
16 petak, 30 januar 2015 16:40
Anka Krajina
@ brzi
12 nautičkih milja od kopna je dogovoren međunarodni standard

- ili preciznije do maksimalno 12 milja, inače je taj deo konvencije prepušten unutrašnjem zakonodavstvu svake države.

Postoje nekoliko izjema (izuzetaka-prim.prev.)

Među te izuzetke spada i regulacija morskog prometa kroz Dover, to stoji.
Međutim, to područje međunarodnog prava nijednom konvencijom dosada nije u potpunosti rešeno i prepušteno je više manje regulativi unutrašnjeg zakonodvstva.
Primera ima mnogo, da ne nabrajam.
Sve te konvencije de facto važe samo u mirnodopska vremena. Ovo danas je predvečerje opasnog globalnog sukoba u kojem se testiraju sve kritične tačke pa u tom kontekstu treba gledati i na ovaj prelet ruskog bombardera.
Preporuke:
4
0
17 petak, 30 januar 2015 17:14
brzi
@Anka Krajina

Celo vreme več pričamo istu priču ali malo različitim rečnikom pa treje da se razumijemo.
Englesku alergičnost na neodgovorno ponašanje u La Manchu potuno je za razumiti jer se kroz taj proliv vrši, i morem i vazduhom, velika večina saobračaja sa kontinentom i ostatkom sveta. Tu je još i šire međunarodni vidik jer kroz La Manche plovi i leti sve što ide ili dolazi u severnomorske luke i aerodrome severne i centralne Evrope iz pravca severne Amerike. Zato ako bi došlo tu do neke havarije nebi strdali samo oni u vazduhu nego i oni na moru i ne samo rusi i englezi nego bi bilo u takvu havariju upetljanih barem 10 ako ne i više zemalja, a takva havarija sa učeščem vojne avijacije je veoma dobar okidač za početak drugih vojnih dejstava nekontrolisanih razmera isto kao što je bio sarjevski atentat okidač za sva događanja koja su kasnije dovela do prvog svetskog rata.
Ako se prcaju međusobno neka se prcaju ali bez učešča trečih a da ti neznaju da su deo prcanja.
Preporuke:
0
4
18 petak, 30 januar 2015 19:30
Velizar M. @Anka Krajina & brzi
Ako još pratite, evo originalne vesti:
http://www.bbc.com/news/uk-31049952
Vidi se da avion uopšte nije preletao Lamanš:
They travelled from the north, past the west coast of Ireland and to the English Channel before turning and going back the way they had come,...
U vesti BBC još stoji
Russian planes - two Tu-95 Bear H bombers - came within 25 miles of the UK.
što je FIR, zona identifikacije dalje od 12 milja limita.
Ali najinteresantnije je ovo:
He said the bombers did not file a flight plan, did not have their transponders switched on and "weren't talking to air traffic control".
Po čikaškoj konvenciji "državni" avion (termin koji se odnosi i na vojne) nije dužan da radi bilo šta od toga u međunarodnom prostoru. Jedina obaveza mu je da ne ometa ("not to impede") civilni saobraćaj. Pa kako ga je ometao? Evo citata iz iste vesti:
The Foreign Office refused to give details of the disruption to civil aviation.

:)
Preporuke:
5
0
19 petak, 30 januar 2015 19:43
doktor
@ brzi

Britanija je pozvala ruskog ambasadora u Londonu da "objasni incident" pošto su ruski vojni avioni primećeni u blizini britanskog vazdušnog prostora.

Ruski avioni su primećeni u sredu iznad Lamanša, južno od Engleske,

"Iako ruski avioni nisu ušli u suvereni vazdušni prostor Ujedinjenog Kraljevstva i sve vreme su proveli u pratnji aviona RAF-a (Kraljevske vazduhoplovne snage), oni su bili na interesnom području UK",

Obratite paznju na reci u saopstenju: U BLIZINI britanskog vazdusnog prostora/ iznad Lamansa, JUZNO od Engleske/ NISU USLI u suvereni vazdusni prostor Ujedinjenog Kraljevstva...itd. Samim tim se da zakljuciti da vase primedbe o povredi vazdusnog prostora izmedju Dovera i Le Kalea nisu na mestu.
Preporuke:
3
0
20 petak, 30 januar 2015 19:54
doktor
@ brzi

Evo sta sam ja napisao:

Sve dok su ruski (ili bilo čiji) avioni u MEĐUNARODNOM vazdušnom prostoru, nema iko ikome bilo šta da objašnjava...jedino što je povređeno je britanska (tačnije rečeno - engleska) sujeta, jer oni Lamanš ne smatraju međunarodnim već svojim, te ga tako i zovu (English Channel)

"Iako ruski avioni nisu ušli u suvereni vazdušni prostor Ujedinjenog Kraljevstva i sve vreme su proveli u pratnji aviona RAF-a (Kraljevske vazduhoplovne snage), oni su bili na interesnom području UK", navodi se u saopštenju.

Sada procitajte sta sam ja napisao i sta stoji u saopstenju, pa mi odgovorite gde tu stoji da je narusen suvereni vazdusni prostor UK, a pogotovo izmedju Dovera i Le Kalea? Ponavljam, ono sto je naruseno je bilo 'interesno podrucje', tj. engleska SUJETA.
U pravu ste za let bez uklopljenih transpondera, Rusi to cesto rade, kao i za granicu od 12 nautickih milja, koja je ustanovljena 1986 aktom UN o zakonima mora, ali to nema veze sa onim sto sam ja napisao.
Preporuke:
3
0
21 petak, 30 januar 2015 20:09
doktor
@ brzi

Na kraju mog odgovora, evo sta kaze ministarstvo odbrane RF:

Ministarstvo odbrane RF je – odmah po završetku 19-časovno leta Tu-95MS – saopštilo da su oba aviona (u pratnji ruskih lovaca) letela iznad međunarodnih voda i strogo u skladu sa međunarodnim pravom.

Ne zaboravite da je Lamans prilicno dug, 560 km. Ne znaci da su leteli izmedju Dovera i Le Kalea. Uz to, Rusi su se do sada korektno kretali, uvek u medjunarodnom prostoru.

Od mene toliko.
Preporuke:
3
0
22 petak, 30 januar 2015 21:12
doktor
@ Velizar

Hvala Vam na detaljnom objasnjenju iz prvobitnog izvora, svakako je sada potpuno razjasnjeno sve sto je moglo biti nedoumica za one koji ne citaju pazljivo zvanicna saopstenja.
Preporuke:
2
0
23 subota, 31 januar 2015 01:16
?
Tanjug - NATO agencija.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner